Gambir Sarawak vs Gambir Jantan

Gel-Gambir-Jantan-Kota-Kinabalu-Sabah-0-1-2-827x620

Gambir Sarawak vs Gambir Jantan - Dalam entri blog kali ini kami akan cuba mengupas beza antara gambir sarawak dan gambir jantan. Kadangkala kalau kat tempat lain biasanya ditulis gambir sarawak vs gambir jantan atau gambir jantan vs gambir sarawak.

Entri ini kami tulis dari perspektif pengguna biasa dan bukannya dari perspektif pengeluar atau penjual. Walau macam manapun gaya penulisannya, kedua-duanya tetap sama iaitu membawa perbezaan antara gambir sarawak vs. gambir jantan.

Kedua-duanya terdapat nama 'gambir'. Tujuan kedua-duanya adalah sama iaitu melambatkan ejakulasi air mani lelaki ketika berintimasi bersama pasangan masing-masing.


Penggunaan gambir sarawak dan gambir jantan adalah untuk melambatkan pancutan air mani suami agar dapat menikmati persetubuhan lebih lama ketika menggauli isteri.

Anda harus tahu gambir sarawak merupakan bahan semulajadi. Gambir sarawak tidak dicampur dengan apa-apa bahan lain ketika mahu menggunakannya.

Gambir Jantan pula adalah produk akhir yang terhasil daripada campuran 7 bahan-bahan semulajadi iaitu Uncaria Gambir, Sandalwood, Virgin Coconut Oil, Jojoba Oil, Aloe Vera, Peppermint, Spearmint.

Gambir Jantan dihasilkan oleh kilang. Gambir Jantan bukan gambir sarawak.

Gambir sarawak kita boleh dapat dari getah pokok gambir. Gambir sarawak adalah 100% bahan semulajadi dan ianya dihasilkan daripada pokok getah gambir.

Sejak berabad lamanya masih belum ada kes yang mengakibatkan kesan sampingan atau alahan akibat penggunaan gambir sarawak.

Gambir Jantan pula kita boleh dapat dalam bentuk gel yang di pakejkan dalam bentuk kotak.

Gambir Jantan dibuat oleh kilang berstatus bumiputra yang lulus piawaian GMP serta dipantau oleh Kementerian Kesihatan Malaysia.

Prosedur untuk dapat kelulusan Kementerian Kesihatan Malaysia ni memang amat ketat.


Begitu juga dengan piawaian GMP yang bermaksud Good Manufacturing Practice.

Ada pantang larangnya. Kena patuh. Kalau tak patuh tak dapatlah kelulusan KKM dan kelulusan GMP.

Gambir Jantan ada kedua-duanya iaitu kelulusan KKM dan kelulusan GMP. Bila sudah ada kelulusan maknanya Gambir Jantan selamat untuk dipakai oleh mana-mana lelaki.

Gambir sarawak pula tidak perlu apa-apa kelulusan kerana boleh ambil terus dari pokok gambir.

Kalau ada cari di Google Malaysia, anda akan jumpa beberapa seller yang menjual gambir sarawak dalam bentuk cecair juga dalam bentuk serbuk ataupun kepingan.

Biasanya ketika hendak menggunakan gambir sarawak, anda perlu sapu gambir sarawak tu pada kepala zakar kemudian biarkan selama 15-30 minit.

Jika anda mendapat gambir sarawak dalam bentuk kepingan keras seumpama kulit kayu seperti dalam gambar di atas, anda perlu basahkan sedikit kepingan gambir sarawak tu kemudian gosok dan terus gosok sehingga keluar cairan putih seperti buih sabun. Itulah yang digunakan untuk melambatkan pancutan air mani supaya dapat bertahan lama ketika bersetubuh bersama isteri.

Sapi cairan putih itu ke bahagian-bahagian berkenaan di organ kelamin.

Setelah itu basuh zakar dengan air dan sabun. Selepas basuh barulah sedia untuk buat hubungan intim.

Masa nak pakai gambir sarawak ni akan rasa 'menyengat' di bahagian yang anda sapu.

Misalnya kalau sapu kat bahagian kepala zakar, kat situlah yang akan terasa sengat.

Selepas tu, akan rasa sedikit panas' terutama di bahagian kulit.

Itu petanda gambir sarawak mula meresap ke dalam kulit seterusnya ke bahagian dalam di tempat yang disapu.

Cara guna Gambir Jantan pula lagi senang.

Hanya perlu picit gel dari peknya (picit sebesar kepala mancis sahaja) kemudian sapu di bahagian yang perlu.

Apa bahagian yang perlu tu?

Sapu gel Gambir Janntan ke bahagian kepala zakar, di bahagian takuk kepala zakar (di sebelah kiri dan sebelah kanan), di bahagian dagu kepala zakar (berdekatan dengan tempat keluar air kencing juga tempat keluar air mani) kemudian akhir sekali di bahagian bawah batang zakar dimana terdapatnya banyak urat.

Masa nak pakai Gambir Sarawak, sapu di tempat yang berkenaan kemudian biarkan dalam 15 ke 30 minit. Selepas tu basuh dengan air dan sabun kemudian barulah boleh lakukan intimasi bersama pasangan.

Masa nak pakai Gambir Jantan, sapu di tempat yang berkenaan kemudian biarkan dalam 30 minit ke 1 jam. Dari respon yang kami terima, majoriti yang lelaki yang menggunakan Gambir Jantan mengatakan sapu 1 jam sebelum berintimasi bersama isteri memberi impak yang lebih hebat kerana mampu bertahan lebih lama.

Kalau dari segi cara sapuan dan tempat dimana nak sapu, cara penggunaan gambir sarawak dan gambir jantan tidak banyak beza.

Nampak sama tapi tidak serupa.

Yang bestnya kalau guna Gambir Jantan, anda tidak perlu basuh lepas sapu.

Kalau dah sapu Gambir Jantan dibahagian-bahagian yang perlu, hanya biarkan sahaja selepas tu. Just sapu and go! Anda boleh buat hal lain dalam tempoh itu.

Untuk pengguna Gambir Jantan, saranan terbaik adalah sapu 1 jam sebelum bersama dengan pasangan supaya dapat merasakan impak terbaik.

Ini kerana, kandungan Gambir Jantan akan dapat meresap lebih jauh lantas memberikan kesan terbaik kepada orang yang menggunakannya.

Ini kami kongsikan artikel online mengenai Gambir Sarawak yang diterbitkan di laman web Harian Metro online pada Sabtu, 18 Oktober 2014 @ 8:30 PM.

Artikel itu ditulis oleh Dr Ismail Thamby, pakar sakit tuan juga seksualiti suami isteri.

"Adakah penggunaan gambir Sarawak akan memberi kesan yang buruk walaupun jarang menggunakannya? Saya masih bujang tetapi rakan ada menceritakan perihal gambir Sarawak."

KHAI

Serdang, Selangor

Gambir Sarawak atau nama saintifiknya Uncaria Gambir adalah sejenis tumbuhan yang dihasilkan dari getah kayu pokok gambir yang banyak ditemui di dalam hutan Sarawak.

Untuk makluman anda, gambir Sarawak digunakan untuk sakit gusi. Apabila serbuk gambir disental di gusi, bahagian itu akan rasa pijar dan sakit gusi akan rasa lega.

Jadi, gambir Sarawak sebenarnya memanaskan, memijarkan kulit atau mukosa dan boleh membakar serta meradangkan kulit yang sihat menjadi sakit dan melecur.

Kulit zakar dan kulit anggota kelamin perempuan dari jenis kulit lembut yang mengandungi banyak urat saraf. Apabila gambir Sarawak disapu di bahagian itu dan anggota kelamin perempuan menerima kesan dari zakar yang disapu Gambir Sarawak, kulit anggota itu akan radang.

Jika kebetulan bahan itu mengakibatkan alahan kepada kulit, bahagian itu akan bengkak dan melecur. Kawan anda tidak memberi maklumat ini kerana mereka tidak tahu atau mereka mahu menganiaya anda.

Berwaspada apabila anda diberi gambir Sarawak untuk tujuan melambatkan ejakulasi. Kesan sampingan yang berlaku boleh membantutkan hubungan intim dan me­ngeruhkan keceriaan. Elak guna gambir Sarawak.

Jika anda mahu mendapatkan Gambir Jantan di kawasan Kota Kinabalu atau di Sabah, boleh hubungi kami melalui Facebook Page Gambir Jantan KK atau page Gambir Jantan Kota Kinabalu.

Maklumat peribadi anda kami rahsiakan.

0 ulasan:

Catat Ulasan

My Instagram